Original title:
Výukové strategie rozvíjející kompetenci k učení
Translated title:
Teaching strategies developing competence to learn
Authors:
Špalová, Zuzana ; Starý, Karel (advisor) ; Skýbová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je pokusem o představení specifické metodiky výuky žáků-cizinců, jejichž jazykové dovednosti dosud nedosahují úrovně potřebné ke zvládnutí běžné výuky na druhém stupni českých základních škol. Autorka popisuje využití speciálních pracovních listů, které mají těmto žákům napomoci v překonání jazykové bariéry a osvojení si důležitých poznatků ze specializovaných předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA: výuková strategie, vyučovací metody, pracovní listy, vzdělávání cizincůEssay discusses teaching strategies to learn non-native-speaking pupils at Czech basic schools whose language competencies are not developed enough to handle common classes during the process of education. Author suggests using of special working-papers helping them to overcome the language barrier and to extend their knowledge of specific school subjects. KEYWORDS: instructional strategy, teaching methods, working-papers, non-native-speaking pupils
Keywords:
instructional strategy; key competencies; teaching methods; klíčové kompetence; vyučovací metody; výuková strategie
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/61590