Název:
Komunikace v organizacích
Překlad názvu:
Communication in Organizations
Autoři:
Tomíčková, Marta ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 4 Abstrakt Cílem mé práce je vytvoření komplexního pohledu na problematiku komunikace v organizaci a zdůraznění její důležitosti pro fungování organizace a naplňování jejích strategických cílů. Práce představuje možné interpretování komunikace v organizaci a zaměřuje se při tom na zásadní momenty využívání komunikace v organizaci a dopady neefektivní komunikace na spokojenost zaměstnanců a jejich život v organizaci. K vypracování této práce jsem použila metodu kompilace a komparace odborné literatury a metodu expertních rozhovorů, které ukazují stav interní komunikace ve dvou vybraných organizacích a dokazují jednostranné vnímání komunikace v rámci organizace. První část práce podrobně rozebírá vlastnosti jednotlivých forem komunikace, jejichž znalost je velmi důležitým základem pro další studium problematiky komunikace v organizacích. Tato část práce popisuje také zásady aktivního naslouchání, které bývá velmi často opomíjeno jako součást komunikačních dovedností. Druhá část práce se věnuje možným interpretacím a dělením komunikace v organizacích v odborné literatuře a podrobně zpracovává problematiku interní komunikace a jejích dílčích částí. Další část práce přináší pohled na komunikaci ve vztahu manažera a zaměstnance. Tento pohled na komunikaci v organizacích je velmi často v odborné literatuře i praxi...6 Abstract This thesis aims to offer a comprehensive view of corporate communication while emphasizing its importance for everyday life of corporations and achievement of their strategic targets. The thesis introduces potential interpretations of corporate communication with the main focus on key moments of corporate communication as well as on consequences non-effective communication has on employee satisfaction and their life in the corporation. In the thesis I opted for the method of compilation and comparison of professional literature along with expert interviews which reveal the quality of internal communication in two selected corporations and prove one-sided view of communication inside corporations. The first part of the thesis provides a detailed look at characteristics of individual communication forms, knowledge of these characteristics being the cornerstone of further research in corporate communication. Besides, this part also describes the principles of active listening, a skill which is frequently omitted from the communication skill list. The second part deals with potential interpretations and divisions of corporate communication in professional literature and offers a thorough account of internal communication and its individual aspects. The following part looks at communication between...
Klíčová slova:
aktivní naslouchání; interní komunikace; konflikt; koučování; krizová komunikace; motivace; nonverbální komunikace; Verbální komunikace; zpětná vazba; řízení výkonu; řízení změn; active listening; change management; coaching; conflict; crisis communication; feedback; internal communication; motivation; nonverbal communication; performance management; Verbal communication