Original title:
Elektronická média a předškolní děti
Translated title:
Electronic media and preschool children
Authors:
Müllerová, Anna ; Fialová, Irena (advisor) ; Lapeš, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Anotace: Bakalářská práce se zabývá elektronickými médii, konkrétně televizí a počítačem, v souvislosti s dětmi předškolního věku. V teoretické části práce je popsáno předškolní období dítěte a jeho vývojové zvláštnosti. Dále jsou analyzovány aspekty televize a počítače ve vztahu k předškolnímu dítěti. Teoretická část pojednává také o roli rodičů ve vztahu k využívání televize a počítače předškolními dětmi. V praktické části práce jsou stanoveny cíle a hypotézy, provedeno výzkumné šetření, provedené prostřednictvím dotazníků zaměřených na využívání televize a počítače dětmi předškolního věku; respondenty byli rodiče předškolních dětí v Praze a v Ostrově u Karlových Varů. Následně byla provedena analýza získaných dat, diskuze a zhodnocení hypotéz. Klíčová slova: média, televize, počítač, předškolní dítě, rodičeAnnotation: The bachelor thesis deals with electronic media, in particular with television and computer, in context of preschool children. In the theoretical section of the thesis, the role of parents in connection with television and computer usage of preschool children is discussed. In the practical section of the thesis, the results of research are analyzed. The research was carried out with preschool children parents help in Prague, Ostrov and Karlovy Vary. The research was implemented through questionnaires, which were oriented on usage of television and computer by preschool children. As following, the thesis processes hypothesis, positives and negatives are determined from the research data afterwards. The thesis ends with the discussion and the conclusion. Key words: media, television, computer, preschool children, parents
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52393