Original title:
Časový snímek ředitelky mateřské školy
Translated title:
Time frame of the director of kindergarten
Authors:
Rydvalová, Ivana ; Trojanová, Irena (advisor) ; Tureckiová, Michaela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Závěrečná bakalářská práce s názvem "Časový snímek ředitelky mateřské školy" se zabývá analýzou času ředitelek mateřských škol. Vychází ze základních poznatků řízení času a oblasti sebeřízení. Dále nahlíží na časový snímek jako na jednu z technik, kterou lze úspěšně analyzovat svůj čas. Nedílnou součástí práce je její výzkumná část, která je zaměřena na zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelky mateřské školy v souvislosti s její funkcí. Tato práce je nabídkou, jak lze vhodnými technikami docílit lepšího hospodaření s časem a najít rovnováhu spokojenosti pracovního a osobního života. KLÍČOVÁ SLOVA: čas, časový snímek, přímá pedagogická činnost, sebeřízení, řízení času, ředitelka mateřské školyThe thesis called "The time frame of the director of kindergarten" deals with time analysis of directors in kindergartens. It comes out of basic knowledge of time management and the area of self-management. Further on it sees the time frame as one the techniques for successful time analysis. The integral part of the thesis is the research focused on a composition and a range of the various activities of the kindergarten director, which are related to her status. This thesis is an offer how to attain better time management with suitable methods and how to find a balance in between job satisfaction and a personal life. KEY WORDS: Time, time frame, in-class activities, self-management, time management, director of kindergarten
Keywords:
director of kindergarten; in-class activities; self-management; Time; time frame; time management; přímá pedagogická činnost; sebeřízení; čas; časový snímek; ředitelka mateřské školy; řízení času
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/65140