Original title:
Muzejní marketing: komunikační aktivity Victoria and Albert Museum v Londýně v akademickém roce 2011/2012
Translated title:
Museum Marketing: Communication Activities of the Victoria and Albert Museum in London in the Academic Year 2011/2012
Authors:
Freitagová, Martina ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Shavit, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Po velkém rozkvětu muzeí v osmdesátých a devadesátých letech, který se vyznačoval četnými novými výstavbami muzeí, se stále častěji hovoří o prodeji muzejního materiálu i o úplném zavírání muzeí. Také funkce, která je umění v rámci muzeí připisována, změnila význam těchto institucí ve společnosti. Muzea se stala socializačními platformami a jejich sbírky předmětem diskuzí. Jejich role se plně přeorientovala na službu veřejnosti. Chronický nedostatek financí spolu s měnící se povahou a účelem muzeí zvýšil požadavek na úspornost a ještě více podtrhl nutnost profesionální marketingové komunikace, která je založena především na porozumění veřejnosti. Tato práce analyzuje marketingové aktivity Victoria and Albert Museum v Londýně, které jako jedno z prvních začalo přistupovat k veřejnosti jako klíčovému faktoru v utváření role muzea. Rozbor komunikačního mixu se opírá o analýzu místa a budovy muzea, jeho financování a o studium cílových skupin. Důraz je kladen na vývoj a užívání značky, tiskovou a venkovní reklamu a také podlinkové aktivity se zvláštní pozorností věnovanou on-line komunikaci. Přínosem této bakalářské diplomové práce čerpající výlučně z cizojazyčné odborné literatury a reflektující nové společenské trendy je představení příkladné marketingové komunikace světového muzea v českém...After an extensive museum boom in the 1980s and 1990s marked by the construction of numerous new museums, there is now a growing debate about selling museum items and even a complete closure of some institutions. Also the function attributed to art in the museum context has changed the purpose of these institutions in society. Museums turned into socializing platforms and their collections became subjects of universal conversations. Their role has been fully reoriented towards serving the public. The chronic lack of finances together with the changing nature and purpose of museums have raised the need to be more economical and underscored the importance of a professional marketing communication based above all on an understanding of the public. My paper analyses the marketing activities of Victoria and Albert Museum in London, which has been one of the first to consider the public as a key factor in shaping the museum's role. The analysis of communication activities derives from the examination of the place and museum building, the finances and the study of the target audience. I have focused on the development and usage of the museum's brand, print and outdoor advertising as well as below-the-line activities with a special attention to the online communication. The aim of my bachelor thesis...
Keywords:
art; communication activities; marketing communication; museum; Museum marketing; Victoria and Albert Museum (V&A); komunikační aktivity; marketingová komunikace; Muzejní marketing; muzeum; umění; Victoria and Albert Museum (V&A)
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52505