Název:
Postoje učitelů ZŠ k legislativním změnám ve vzdělávání žáků se SVP
Překlad názvu:
Attitudes of primary school teachers to legislative changes in the education of pupils with special educational needs
Autoři:
Kligerová, Lucie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů učitelů základních škol z okresu Trutnov k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se věnuje osobám se speciálními vzdělávacími potřebami, právnímu zakotvení, inkluzivnímu vzdělávání a výuce, systému kurikulárních dokumentů a poradenskému systému v České republice. V praktické části byly zjišťovány postoje učitelů základních škol z okresu Trutnov ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Především míra informovanosti učitelů, jejich obavy a připomínky k novele školského zákona. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru. Jedná se tedy o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA inkluzivní vzdělávání, inkluzivní výuka, učitel, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, postoje, obavy, informovanost, přínosThe thesis is focused on the analysis of the attitudes of teachers from the district Trutnov to inclusive education. The theoretical part is dedicated to people with special educational needs, the legal grounds, inclusive education and the teaching of curricula and counseling system in the Czech Republic. In the practical part we were surveyed attitudes of primary school teachers from the district Trutnov to the education of pupils with special educational needs. Above all, the degree of awareness of teachers, their concerns and comments on the amendment to the Education Act. Methods were used questionnaire and interview. It is therefore a combination of quantitative and qualitative research. KEYWORDS inclusive education, inclusive education, teacher, pupil with special educational needs, attitudes, concerns, information, benefits
Klíčová slova:
informovanost; inkluzivní vzdělávání; inkluzivní výuka; obavy; postoje; přínos; učitel; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; attitudes; benefits; concerns; inclusive education; information; pupil with special educational needs; teacher