Název:
Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha
Překlad názvu:
The Media Agenda of Daily The Times Prior the Invasion of Iraq and the Influence of Rupert Murdoch
Autoři:
Pavec, Jan ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Mediální agenda deníku The Times před invazí do Iráku a vliv Ruperta Murdocha" pomocí obsahové analýzy odpovídá na otázku, jak informoval britský deník The Times o Iráku měsíc před zahájením invaze v březnu 2003. Zároveň zkoumá, nakolik se ideologické rámce jeho zpravodajského pokrytí kryly s veřejně proklamovanými proválečnými názory jeho vlastníka Ruperta Murdocha. Pomocí historické analýzy odpovídá na otázku, jaký vliv mohl majitel na tento list mít. První kapitola představuje teorie o postavení médií ve veřejném prostoru a jejich vztah s politikou. Druhá kapitola popisuje Murdochův vliv na britskou politickou scénu mezi jeho vstupem na místní mediální trh v roce 1969 a invazí do Iráku roku 2003. Třetí kapitola nastiňuje historický vývoj předcházející vojenské akci se zvláštním zaměřením na britskou politickou scénu a reakci médií. Čtvrtá kapitola obsahuje mediální analýzu s charakteristikou britské mediální scény, zkoumaného deníku, metody výzkumu a jeho výsledky. V závěru shrnujeme výsledky obsahové i historické analýzy, propojujeme je s představenými teoriemi vztahu médií a politiky a interpretujeme je.Bachelor thesis "Media agenda of daily The Times prior the Iraq War and the influence of Rupert Murdoch", using a content analysis, examines the nature of The Times reporting on Iraq prior the 2003 invasion. It also looks into an overlap of the coverage of the newspaper and the publicly declared opinions of its proprietor, Rupert Murdoch. Using historical analysis, we examine his influence on the paper. First chapter presents the theories of role of media in the public space and its relations with politics. Second chapter describes the influence of Rupert Murdoch on British politics since his entry of British media market in 1969 until the 2003 invasion of Iraq. Third chapter depicts the historical events prior the military action with special focus on British politics, the reaction of British media and public opinion. Fourth chapter contains the content analysis with the description of British media landscape, the depiction of examined daily and the content analysis method and its results. The conclusion presents the results of the content analysis, connects it to the theories of media- politics relations, depicted in the first chapter, and interprets them.
Klíčová slova:
invaze; Irák; média; News Corporation; obsahová analýza; Rupert Murdoch; The Times; Velká Británie; content analysis; Great Britain; invasion; Iraq; media; News Corporation; Rupert Murdoch; The Times