Název:
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Překlad názvu:
Cyberbullying and its prevention in Královehradecký region in the view of primary school
Autoři:
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.This thesis deals with cyber bullying and teachers awareness about this socio-pathological phenomenon. The theoretical part describes the concept and forms of cyber bullying, defines and describes the consequences for the cyber bullying victim. The work is dedicated to the elementary school cyber bullying prevention and defines how parents and teachers are involved with. This work describes some projects focused on safer use of the Internet. The aim of this thesis is to analyse the topic of cyber bullying and its prevention from the perspective of educators in selected primary schools. The second objective is to determine what do teachers know about the observed phenomenon and how do they perceive its prevention. Qualitative research in empirical part of the work is based on interviews with teachers. Interviews are conducted with regard to the topics content analysis in the theoretical part of the work.
Klíčová slova:
informační a komunikační technologie; internet; kyberšikana; oběť; pachatel; prevence; šikana; bullying; cyberbullying; information and communication technologies; internet; offender; prevention; victim