Original title:
In-line bruslení jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji
Translated title:
In-line skating as a training tool for summer preparation in ice hockey
Authors:
Gebhart, Martin ; Pokorný, Ladislav (advisor) ; Hájková, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] NÁZEV PRÁCE: In-line bruslení jako tréninkový prostředek letní přípravy v ledním hokeji AUTOR: Martin Gebhart KATEDRA: Tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT: Práce mapuje využití in-line bruslení v letní přípravě ledního hokeje. Zmapování využití in-line bruslení probíhá na základě průzkumu, pomocí dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit za jakým účelem se in-line bruslení využívá v letní přípravě. Práce se dále zabývá rozvojem pohybových schopností v přípravném období ledního hokeje a vlivem in-line bruslení na techniku bruslení na ledě. Dále seznamuje s ostatními možnostmi a prostředky rozvoje techniky bruslení. KLÍČOVÁ SLOVA: Letní příprava, in-line bruslení, tréninkový prostředek, lední hokej, in-line hokejTITLE: In-line skating as a training tool for summer preparation in ice hockey AUTHOR: Martin Gebhart DEPARTMENT: Department of Physical Education SUPERVISOR: PaedDr. Ladislav Pokorný ABSTRACT: Bachelor thesis surveys the use of in-line skating in the summer preparing for ice hockey. Mapping the use of in-line skating is based on a survey questionnaire. The aim is to determine for what purpose is in-line skating used in summer training. The paper focuses on the development of motor skills in pre-season ice hockey and influence of in-line skating to ice skating technique. The article introduces other possibilities and means of developing skating techniques. KEYWORDS: Summer training, in-line skating, training tool, ice hockey, in-line hockey
Keywords:
ice hockey; in-line skating; summer preparation; training; in-line bruslení; lední hokej; letní příprava; trénink
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/73276