Original title:
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Translated title:
Marketing and advetising of fine arts in Czech republik
Authors:
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (advisor) ; Sládková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.The bachelor thesis "Marketing and promotion of the National Gallery in Prague in 2010-2011" discusses communication options of the most famous fine art institution in the Czech Republic. The introduction explains the function of an art museum as a medium and describes particular modes of transmission of information between an artwork, exposition and audience. It briefly portrays the function of the National Gallery today and in the past, as well as the services offered. The main part of the thesis focuses on specific characteristics of marketing of museums and galleries and these are accompanied by particular examples from the practice of the National Gallery and by statistical data. The bachelor thesis defines the product of this institution, ways in which it is offered to the public and especially means of promotion.
Keywords:
2010; 2011; advertising; communication; marketing; media; National gallery in Prague; product; 2010; 2011; komunikace; marketing; média; Národní galerie v Praze; produkt; propagace
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/54071