Original title:
Marketing v ergoterapii
Translated title:
Marketing occupational therapy
Authors:
Závodní, Kateřina ; Vrzáček, Petr (advisor) ; Trpišovský, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem Marketingu v ergoterapii. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována dvěma hlavním oblastem, a to ergoterapii a marketingu. První část je zaměřena na seznámení s oborem ergoterapie. Druhá část je věnována marketingu, kde postupuji od jeho obecných rovin až po specifické vlastnosti marketingu, které s sebou přináší oblast zdravotnictví. V praktické části práce je na úvod představeno Dětské rehabilitační centrum Lentilka, kde probíhalo dotazníkové šetření zaměřené na zmapování spokojenosti a hodnocení služby ergoterapie rodiči klientů ergoterapie. Dále byl prováděn kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření mezi lékaři daných odborností, kteří pracují na území Pardubického kraje. Toto dotazníkové šetření mezi lékaři bylo zaměřeno na zmapování informovanosti o oboru ergoterapie a jeho možnostech. Na základě analýzy současného stavu propagace ergoterapie, aktuální informovanosti a potřeb lékařů pro lepší pochopení oboru jsou v závěru práce navrhnuty možnosti pro zlepšení marketingu a propagace ergoterapie v České republice, zaměřeny zejména na odbornou veřejnost.Submitted diploma thesis deals with the topic of Marketing in Occupational Therapy. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is focused on two main areas - Marketing and Occupational Therapy. The first part is focused on the familiarization with this field. The second part is devoted to marketing, where its general level to specific characteristic rising from the health care are described. The practical part offers the introduction of Children's Rehabilitation Centre Lentilka, where the questionnaire research based on the charting of satisfaction and evaluation of the occupational therapy service by parents of the occupational therapy clients took place. There was also conducted the quantitative study in the form of questionnaire research among doctors of specific specialism working in the region of Pardubice. This questionnaire research among doctors was concentrated on the charting of the foreknowledge in the occupational therapy field and its possibilities. Based on the analysis of the actual condition of the occupational therapy propagation and doctors' necessity to better understand the field, there are proposals for improving the marketing and promotion of occupational therapy in the Czech Republic. Those proposals are primarily focused on the professional...
Keywords:
occupational therapy,marketing,promotion,health care,rehabilitation; ergoterapie; marketing; propagace,rehabilitace; zdravotnictví
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84290