Název:
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Překlad názvu:
Role kindergarten in the diagnosis and the development of school readiness
Autoři:
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.In my thesis I focus on diagnosing school maturity of children and finding out possibilities of its development. In theoretical part I describe pre-school period as such, then I focus on pre- schools involved in the "Beginning together" program. Furthermore, I explain characteristics of school maturity and ways how to develop them, and finally I address Pedagogic - psychological diagnostics of school maturity. In practical part I researched into how pre- schools with the "Beginning together" program work with pre-school children and children with delayed school entry, I also researched if this program has any special procedures for development of school maturity.
Klíčová slova:
diagnostika školní zralosti; mateřská škola; mateřská škola s programem Začít spolu; Předškolní věk; rozvoj školní zralosti; development of school maturity; diagnostics of school maturity; pre-school; Pre-school age; pre-school with the "Beginning together" program