Original title:
Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ konzultace učitel-rodič-žák
Translated title:
Family-School Communication and Cooperation in Primary education - Teacher-Parent-Pupil Consultation
Authors:
Hronková, Marie ; Kargerová, Jana (advisor) ; Stará, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ - Konzultace učitel-rodič-žák nabízí ve své teoretické části historický vhled n a pojetí dítěte a n a utváření vztahu mezi rodinou a školou. Práce si klade za cíl zmapovat formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou a jejich přínos pro dítě. Praktická část popisuje způsoby spolupráce a komunikace na konkrétní základní škole. Je zaměřená na konzultace učitel-rodič-žák. Formou pozorování, dotazníků a rozhovorů s učiteli, rodiči a žáky se autorka snaží zhodnotit efektivitu, smysluplnost a přínosy této formy komunikace zejména pro dítě a j e ho úspěšné vzdělávání.The graduation work called Family-School Communication and Cooperation in Primary education - Teacher-Parent-Pupil Consultation offers in its theoretical part a historical view to t he child conception and view to formation of a relation between family and school. The a im of the work is to map forms of family-school communication and cooperation and their benefits for a child. The empirical part describes ways of communication and cooperation at particular school. It is focused on teacher-parent-pupil consultation. The author u s e s methods of observation, questionnaire and interviews with teachers, parents and pupils to analyse the effectiveness and benefits of consultations especially for a pupil and h i s / h e r successful educational process.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/21037