Název:
Dítě s diagnostikovaným syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou ve vzdělávacím procesu základního školství
Překlad názvu:
Child with diagnosed syndrome of Attention Deficit Hyperactivity Disorder in the learning process of basic education
Autoři:
Cupa, Dalimil ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá různými přístupy učitelů základních škol k žákům s problematikou ADHD syndromu. Teoretická část podrobně popisuje etiologii syndromu ADHD, problematiku žáků s ADHD ve vzdělávacím procesu základního školství, dále podrobně popisuje individuální potřeby žáků se syndromem ADHD a obecné doporučené přístupy učitelů k těmto žákům. Rovněž se zabývá možnostmi léčby. Empirická část zjišťuje na základě dotazníkového šetření provedeného mezi rodiči žáků základních škol s diagnostikovaným syndromem ADHD, jak rodiče dětí s tímto syndromem vnímají přístup učitelů k jejich dětem. Názory a postřehy učitelů ke zkoumané problematice jsou zjišťovány prostřednictvím ohniskové diskuse. V závěru práce jsou publikovány výsledky vyšetření a dány podněty k zamyšlení.The thesis deals with various approaches of primary school teachers to pupils with Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). The theoretical part describes in detail the etiology of ADHD, the problems of ADHD children experienced in the learning process of primary education, as well as individual needs of ADHD students and recommended approaches of teachers to these students. It deals with possibilities of treatments. The empirical part is based on a survey performed among parents of primary school students with ADHD focusing on parents' perceptions of teachers' attitude toward pupils. Teachers' point of view and perceptions were gained through interviews. The results are summared and suggestions for thinking about it have been made in the end of the thesis.
Klíčová slova:
ADHD; diagnostické metody; doporučené postupy; individualizace ve vzdělání; motivace k učení; speciální vzdělávací potřeby; ADHD; approach to pupil; diagnostic methods; individualization in education; recommended practice; special educational needs