Název:
Hodnocení ve výuce praktických předmětů na SOŠ
Překlad názvu:
Assessment in Practical Training Lessons at Secondary Vocational Schools
Autoři:
Jahodová, Michaela ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (česky) Diplomová práce se zabývá tematikou školního hodnocení na SOŠ, konkrétně pak jeho specifikou v prakticky zaměřeném předmětu "Zhotovování stomatologických protéz" v oboru "Asistent zubního technika". Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Úvodní kapitoly teoretické části jsou věnovány problematice školního hodnocení obecně. V dalších kapitolách jsou přiblížena specifika praktického vyučování směrem k hodnocení a možnostem využití jeho různých metod a forem. Dále je představen vzdělávací obor "Asistent zubního technika", způsob výuky v jeho prakticky zaměřených předmětech a momentálně využívané metody a formy hodnocení v těchto předmětech. Cílem empirické části je prozkoumat možnosti změn ve stávajícím systému hodnocení ve výuce praktického vyučování v předmětu "Zhotovování stomatologických protéz". Součástí empirické části je návrh způsobu hodnocení, který je následně ověřen v praxi provedením akčního výzkumu. Klíčová slova (česky) školní hodnocení, funkce hodnocení, metody hodnocení, formy hodnocení, formativní hodnocení, sebehodnocení, praktické vyučování, akční výzkum(in English) The diploma thesis deals with the topic of school evaluation at secondary schools, specifically its specifics in the practically focused subject Dental Prostheses Construction in the field of Dental Technician Assistant. The work is divided into two parts, a theoretical and an empirical part. The introductory chapters of the theoretical part are devoted to the issue of school evaluation in general. In the following chapters, the specifics of practical teaching towards evaluation and the possibilities of using its various methods and forms are approached. Furthermore, the educational field of Dental Technician Assistant, the method of teaching in its practically focused subjects and the currently used methods and forms of evaluation in these subjects are introduced. The aim of the empirical part is to explore the possibilities of changes in the current system of evaluation in the teaching of practical teaching in the subject Dental Prostheses Construction. There is also a proposal for the method of evaluation, which is then verified by conducting action research. Key words (in English) school assessment, evaluation functions, assessment methods, forms of evaluation, formative assessment, self assessment, practical training, action research
Klíčová slova:
školní hodnocení|funkce hodnocení|metody hodnocení|formy hodnocení|formativní hodnocení|sebehodnocení|praktické vyučování|akční výzkum; school assessment|evaluation functions|assessment methods|forms of evaluation|formative assessment|self assessment|practical training|action research