Original title:
Komunikace s médii v rámci PR FC Viktoria Plzeň, a.s.
Translated title:
Communication with the Media within PR of FC Viktoria Plzeň, a.s.
Authors:
Kaliba, Tomáš ; Ruda, Tomáš (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Komunikace s médii v rámci PR FC Viktoria Plzeň, a.s. Cíle: Hlavním cílem práce je na základě teoretických poznatků, vlastního pozorování, rozhovoru s představitelem klubu a vyplněných dotazníků od sportovních novinářů zhodnotit současnou komunikaci s médii klubu a následně navrhnout možná opatření, která by mohla vést k vylepšení vztahu s novináři, na němž je závislý i mediální obraz klubu. Metody: Praktická část práce se skládá z popisu současné situace na základě syntézy informací z rozhovoru s tiskovým mluvčím klubu a informací zjištěných vlastním pozorováním z pozice novináře v několika utkáních přímo na stadionu FC Viktoria Plzeň. Následně je tato situace zanalyzována v konfrontaci s teoretickými poznatky z literatury a s informacemi z dotazníkového šetření mezi novináři. Výsledky: Z výsledků práce vzešlo několik nedostatků. Ze zařízení jednotlivých míst určených pro novináře se jedná především o absenci stolů v tiskovém středisku a nevhodné společné toalety s diváky na tribuně. Dále by zlepšení servisu pro novináře přineslo také zřízení stálé mixzóny, vzájemná spolupráce s novináři při sestavování otázek u audio nahrávek nebo umístění TV obrazovky s přenosem utkání do press boxů. Naopak velmi kladně je hodnocena práce tiskového mluvčího klubu. Klíčová slova: fotbalový klub, media...Title: Communication with the Media within PR of FC Viktoria Plzeň, a.s. Objectives: The main objective of this work is to evaluate nowadays FC Viktoria Plzeň communication with media, all this based on theoretical knowledge, observation, interviews with club representatives and questionnaires filled out by sports journalists, and subsequently to propose possible arrangements that could lead to a better relations with journalists, i.e. those relations that influence image of the club in media. Methods: Practical part consists of a description of the present situation based on a synthesis of information acquired from an interview with the club press agent and those acquired by observation I made myself in a role of a journalist directly at the FC Viktoria Plzeň stadium in Pilsen. Then the situation is confronted with theoretical knowledge from literature and journalists survey data. Results: The results of this work revealed several deficiencies. Concerning the premises designated for journalists one of them is primarily absence of tables in the press area and unsuitable toilets common with spectators. Establishment of a permanent mix-zone, mutual cooperation with journalists in composing questions for audio recordings or placing a TV screen broadcasting matches in a press box would mean improvement...
Keywords:
football club; media relations; press agent; sport journalist; fotbalový klub; media relations; sportovní novinář; tiskový mluvčí
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/58367