Original title:
Management školy a zapojování Globálního Rozvojového Vzdělávání do výuky na různých typech škol
Translated title:
School Management and Implementing of Global Developing Education into Teaching at Different Types of Schools
Authors:
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá Globální rozvojovou výukou (někdy uváděno vzdělávání - dle mého názoru lze tato dvě slova považovat za synonyma) a zejména pak jejím zaváděním na různé typy středních škol a v neposlední řadě tím, nakolik se toto týká lidí ve vedení škol. Vychází proto z definice Globální rozvojové výuky, poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a z manažerských funkcí a ve výzkumné části se snaží přinést poznatky o tom, jak je vedení škol s celou tematikou obeznámeno a nakolik se ho skutečně týká. Zjištěné skutečnosti snad nastíní situaci a napomohou k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování.Summary: The final bachelor paper deals with Global Education and its integration in different kinds of schools' curriculum. Therefore it is based on the definition of Global Education and its situation in the Czech Republic. In its research part I bring information on how the school stuff managers are familiarized with this topic and whether they are involved somehow. The found out data bring advice for managers who are unfamiliar with above mentioned.
Keywords:
Global Development Education; Manager Roles of a School Headmaster; National GDE Strategy 2008-2015; School Image; Globální rozvojová výuka; Image školy; Manažerské funkce ředitele školy; Národní strategie GRV 2008-2015
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/58721