Original title:
Volnočasové a zájmové aktivity žáků škol pro sluchově postižené
Translated title:
Leisure and interest activities pupils from school for hearing impaired pupils
Authors:
Kutilová, Ludmila ; Komorná, Marie (advisor) ; Hudáková, Andrea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] 7 Abstrakt Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá vymezením pojmu volný čas a představením nejznámějších volnočasových institucí a organizací v České republice. Dále vymezuje specifika trávení volného času lidí se sluchovým postižením, zvláště pak dětí a mládeže. Stručně popisuje typy volnočasových aktivit, které jsou nabízeny ve školách a organizacích pro sluchově postižené v několika městech. V praktické části jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Pozornost je také věnována rozdílu trávení volného času internátních a neinternátních žáků škol, které byly do šetření zapojeny. Klíčová slova Volný čas, volnočasové aktivity, volnočasové instituce a organizace, zájmová činnost, žák se sluchovým postižením, organizace pro sluchově postižené žáky, škola pro sluchově postižené žáky, internát.7 Abstract In its theoretical part this bachelor thesis deals with the definition of leisure time and presents the most prestigious leisure institutions and organizations in the Czech Republic. It especially focuses on the specifics of leisure time of hearing-impaired children and youth. It briefly describes the range of leisure activities that are available at schools and hearing loss organization in several cities. In the practical part the questionnaire and survey data are analysed. Attention has also been paid to the difference between leisure time of surveyed boarding and non-boarding pupils. Keywords Leisure time, leisure activities, leisure institutions and organizations, hobbies, pupil with hearing impairment, organization for hearing impaired pupils, school for hearing-impaired pupils, boarding school.
Keywords:
boarding school; hobbies; leisure activities; leisure institutions and organizations; Leisure time; organization for hearing impaired pupils; pupil with hearing impairment; school for hearing-impaired pupils; internát; organizace pro sluchově postižené žáky; volnočasové aktivity; volnočasové instituce a organizace; Volný čas; zájmová činnost; škola pro sluchově postižené žáky; žák se sluchovým postižením
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/66550