Název:
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Překlad názvu:
Career counseling as a part of a general system of coanseling at High schools
Autoři:
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.Thesis Career Counseling, as a part of a general system of counseling at high schools, deals with diverse approaches towards professional preparation at high schools. Any help, with making a right decision of choosing a career or continuing in studies, is undoubtedly an important source for each person at high school and has been occupying this distinctive role in education. This thesis is trying to bring about the changing of the position of Career Counselor's within the school system, in a general system of counseling. The goal of this thesis is to cover the various subjects' conception of counselors at high schools and also trying to entitle their targets in connection with reality. At the end there will be given a description and clarification of three different high schools (each with different cultural and social-economic conditions) and their correspondences towards Career counseling in cooperation with the content analyses of the subjects' conceptions of Career counseling.
Klíčová slova:
chování; dovednosti; kariérové poradenství; osobní předpoklady;; Poradenství; profese; profesní příprava; střední škola; volba povolání; výchovné poradenství; behavior; career counseling; Counseling; educational guidance; high school; individual conditions;; profession; professional preparation; skills; vocational guidance