Název:
Luxusní lifestylové přílohy deníků v České republice
Překlad názvu:
Luxury lifestyle newspaper supplements in the Czech republic
Autoři:
Tesařová, Valentina ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce mapuje fenomén českých deníkových příloh luxusního charakteru. Suplementy ZEN, City Life, Esprit a Proč ne?! vycházejí společně s deníky E15, MF Dnes, Lidové noviny a Hospodářské noviny. V teoretické části práce je nejdříve nastíněn vývoj, kterým si prošly lifestylové časopisy a klasické deníkové přílohy, protože studované suplementy představují jakousi kombinaci právě těchto dvou mediálních produktů. Další kapitola práce se věnuje obsahu médií z hlediska politické ekonomie komunikace, podle níž jsou média skrytě ovlivňována politickými a ekonomickými elitami, které prostřednictvím inzerce a public relations zasahují do redakčního obsahu médií. Formují tak veřejné mínění dle potřeb svých zájmů. Teoretická část se tedy ve svém závěru soustředí i na definici reklamy a public relations. Praktická část práce zkoumá metodou sémiotické analýzy, jakým způsobem je čtenářům prezentována ideologie úspěchu - všeobecně přisuzovaného právě politickým a ekonomickým elitám, které dle politické ekonomie komunikace mediální produkty tajně ovládají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The diploma thesis observes the phenomenon of Czech journal attachements of luxury character in particular supplements ZEN, City Life, Esprit and Proč ne?! These are published together with daily press E15, MF Dnes, Lidové Noviny a Hospodářské noviny. In the theoretical part is first outlined the development of lifestyle magazines and classical daily attachments, because examined supplements are kind of combination of both these media products. The next chapter deals with the media content from the political as well as economical communication, which covertly affects media by means of advertising and public relations and thus shape public opinion according to their own interests. In the end the theoretical part focuses also on definition of advertisement and public relations. The goal of the practical part is to research using the semiotic analysis how the ideology of success is presented to readers, which is in general an attribute of political as well as economical elites. These elites secretly control media products following political economy of communication. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
City Life; deníky; Esprit; ideologie úspěchu; inzerce; politická ekonomie komunikace; Proč ne?!; public relations; přílohy; ZEN; advertising; City Life; Esprit; ideology of success; journals; political economy of communication; Proč Ne?; public relations; supplements; ZEN