Název:
Vybraná témata ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy
Překlad názvu:
Selected Topics From the Educational Theme a Human and his World; explored employing the Methods and Techniques of Drama in Education
Autoři:
Rusiňáková, Nikola ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 1 Abstrakt: Diplomová práce nese název "Vybraná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět zpracována s použitím metod a technik dramatické výchovy." Teoretická část se zabývá dramatickou výchovou, jejími cíli, obsahem, principy, formou, metodami a technikami, plánováním, ale také tím, jaký by měl být učitel dramatické výchovy, jaká jsou specifika dětí mladšího školního věku, hodnocením v dramatické výchově a samozrějmě také vzdělávací oblastí RVP ZV Člověk a jeho svět. Praktická část obsahuje metodickou složku, která obsahuje jednotlivé scénáře lekcí. Jsou zde popsány metody dramatické výchovy použité v jednotlivých lekcích. V praktické části se dále zabývám stanovenými cíli, jejich ověření v praxi a vyslovení závěrů vycházejících z realizace praktické části. V navržených lekcích jsem použila vybrané metody a techniky strukturovaného dramatu a průpravné hry a cvičení. Zjistila jsem, že metodami a technikami dramatické výchovy lze zpracovat velmi odlišná témata ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, neboť jsem navrhla různá témata z této vzdělávací oblasti a ověřila jsem je v praxi.1 Abstract: This thesis is entitled "Selected topics from the educational theme A human and his world; explored employing the methods and techniques of Drama In Education." The first section explores the theory. It not only deals with Drama In Education; its content, principles, form, methods, and planning; but also what a teacher of drama should be; the characteristics of children in the early years of education; the assessment of drama; and of course the theme - A human and his world. The practical section describes the elements of a range of methods and contains individual lesson script. Each lesson is underpinned by a particular method. This section goes on to deal with assigned goals; their verification in practice; and finally, conclusions drawn from the implementation of the planned lessons. In designed lessons I used selected methods and techniques of structured drama and preparatoried games and exercises. I found out that very different topics from this educational theme A Human and his world can be worked up by methods and techniques of drama education because I suggested different topics from this educational theme and I verified them in practice.
Klíčová slova:
Dramatická výchova; Metody dramatické výchovy; Mladší školní věk; Realizace; Reflexe; RVP; Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět; Výběr témat; Zpracování; Drama In Education; Drama methods; Framework Education; Human and His World; Implementation; Processes; Program School age; Reflections; Selection of themes