Název:
Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku
Překlad názvu:
Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech print
Autoři:
Babková, Eva ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.Diploma thesis "Cellulite as a social phenomenon: Analysis of Czech Press" deals with the topic of origination and development of a conception of cellulite as an illness and defect to the beauty in Czech press and also deals with constructing of this phenomenon in present time. The aim of the study was to analyze and show how the conception of cellulite, thanks to which a normal physiological fact changed into a defect to the beauty and to an illness, was developed and medialized, by using a brief quantitative analysis of Czech press as a whole, a brief quantitative analysis of the research sample and consequently a qualitative analysis of this research sample. Hereafter the aim of the diploma thesis was also seeking of an answer to a question to what extent cellulite is an construct created by advertising industry and manufacturers of cosmetic devices and products, which is abusing and supporting normative imaginings of ideal female body and beauty.
Klíčová slova:
analýza; celulitida; gender; ideál krásy; konstrukt; kvalitativní analýza; kvantitativní analýza; média; nemoc; pomerančová kůže; reklama; skrytá reklama; sociální fenomén; vada na kráse; český tisk; advertising; analysis,gender; beauty ideal; cellulite; construct; Czech press; defect of the beauty; hiden advertising; illness; media; qualitative analysis; quantitative analysis; skin like an orange; social phenomenon