Překlad názvu: First Teachers, Then Students: Media Education in the Czech Republic.
Autoři: Kunzik, Nicole ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hanley, Seán (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2010
Jazyk: eng
Abstrakt: 1 As more media continues to become available, there is an ever-growing need to consider how certain technologies and media messages affect users and society overall. The aim of this dissertation is to develop an understanding of media literacy in the Czech Republic and to investigate its significance within education, particularly teacher education. The research methods adopted for this study include an in-depth review of relevant media literacy literature, coupled with interviews from Czech Pedagogical Faculty members, and analyses of Czech national policy and university curricular documents. The findings from this work show that the main benefit of media literacy in primary and secondary schools is a non-hierarchical learning environment that encourages discussion, interaction, and critical thinking amongst students. Additionally, current media education policy in the Czech Republic is found to be ineffective. The main conclusion is that with more required media literacy courses or even a national standard for media literacy in teacher education programmes, the Czech Republic could improve teaching methods and present policy.
Klíčová slova: mediální gramotnost; mediální vzdělávání; vyučovací metody; Česká republika; česká politika; český vzdělávací systém; Czech education system; Czech policy; media education; Media literacy; teaching methods; The Czech Republic

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/24428

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-459997


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2022-04-24, naposledy upraven 2022-04-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet