Název:
Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální
Překlad názvu:
Recreational visits for clients with multiple disabilities in special elementary schools
Autoři:
Smolová, Daniela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální AUTOR: Daniela Smolová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na problematiku komunikace, chování a přizpůsobování se novému prostředí jedinců s kombinovaným postižením, primárně autismem a to v kombinaci s mentálním či jiným postižením. Využitím neškolního prostředí, v rámci rekreačních pobytů jsou jedinci směřováni k rozvoji komunikace sebeobsluhy a orientace v novém prostředí. Cílem bakalářské práce je porovnání chování v domácím, školním a neškolním prostředí. Využitím a působením odlišného prostředí docházíme k rozhodnutí, mají-li rekreační pobyty v tuzemsku a zahraničí pro osoby s kombinovaným postižením smysl. V první části je vymezena problematika kombinovaného postižení a mentální retardace, pozornost je zaměřena na problematiku jedinců s poruchou autistického spektra společně s členěním pojmu rekreačních pobytů. V druhé části se práce zabývá konkrétními metodami řešení, formami a postupy k plnění vymezených cílů. Vše je uvedeno na základě dlouhodobého pozorování a osobní účasti na mnoha mimoškolních aktivitách v rámci Základní školy speciální NONA o. p. s.. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny účinky vlivu neškolního prostředí...TITLE: Recreational visits for clients with multiple disabilities in special elementary schools AUTHOR: Daniela Smolová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRACT: Thesis is focused on communication, behaviour and adaptation to the new environment of individuals with multiple disabilities, primarily autism in combination with learning or other disabilities. Using extracurricular environment for the basic recreational visits, individuals are directed toward the development of self-care, communication and orientation in the new environment. The aim of this work is to compare the behaviour in the home, school and non-school environment and the behaviour during recreational stay. Using a different environment and its effects, we come to determine if recreational stays at home or abroad for people with multiple disabilities have meaning. In the first part there is the definition of the issue of combined disability and mental retardation, attention is focused on the problems of individuals with autism spectrum disorder, together with breakdown of the concept of recreational visits. The second part deals with specific methods of solution, forms and procedures to fill up goals. Everything is shown here on the basis of long-term observation and personal...
Klíčová slova:
kombinované postižení; mentální retardace; porucha autistického spektra; rekreační pobyty; autism spectrum disability; handicapped person; mental retardation; recreational visits