Název:
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Překlad názvu:
Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group
Autoři:
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group The goal of this paper was to create and realize a supportive stimulative program for a group of elementary students with specific learning disabilities focused on support of positive self-concept and self-evaluation, which have been decreased in case of school unsuccessfulness and on development of student's social ability. The supportive and stimulating program comes from theoretical findings in the area of experiential education, social psychology and psychology of personality. Keywords Supportive stimulative program, experiential education, self-concept, self-evaluation, social ability, specific learning disabilities
Klíčová slova:
Podpůrný stimulační program; sebehodnocení; sebepojetí; sociální dovednosti; specifické poruchy učení; zážitková pedagogika; experiential education; self-concept; self-evaluation; social ability; specific learning disabilities; Supportive stimulative program