Original title:
Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou
Translated title:
Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group
Authors:
Ušáková, Veronika ; Valentová, Lidmila (advisor) ; Pavelková, Isabella (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Využití zážitkové pedagogiky při systematické práci s žákovskou skupinou Cílem práce bylo vytvořit a realizovat podpůrný stimulační program pro skupinu žáků se specifickými poruchami učení zaměřený na podporu pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, které bývá vlivem školní neúspěšnosti snížené, dále na rozvoj sociálních dovedností žáků. Podpůrný stimulační program vychází z teoretických poznatků v oblasti zážitkové pedagogiky, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Klíčová slova Podpůrný stimulační program, zážitková pedagogika, sebepojetí, sebehodnocení, sociální dovednosti, specifické poruchy učení.Use of experiential pedagogic methods in systematic work with pupil's group The goal of this paper was to create and realize a supportive stimulative program for a group of elementary students with specific learning disabilities focused on support of positive self-concept and self-evaluation, which have been decreased in case of school unsuccessfulness and on development of student's social ability. The supportive and stimulating program comes from theoretical findings in the area of experiential education, social psychology and psychology of personality. Keywords Supportive stimulative program, experiential education, self-concept, self-evaluation, social ability, specific learning disabilities
Keywords:
experiential education; self-concept; self-evaluation; social ability; specific learning disabilities; Supportive stimulative program; Podpůrný stimulační program; sebehodnocení; sebepojetí; sociální dovednosti; specifické poruchy učení; zážitková pedagogika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/38812