Original title:
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Translated title:
Analysis of a career considering education of people with mild mental disability
Authors:
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (advisor) ; Šumníková, Pavlína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu životní dráhy ženy s lehkým mentálním postižením, která je klientkou azylového domu pro matky s dětmi. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice a specifikům osob s lehkým mentálním postižením. Popisuje pobytovou službu sociální prevence - azylový dům pro matky s dětmi. Práce dále pojednává o možnostech školního vzdělávání osob s lehkou mentální retardací. Praktická část se zabývá kazuistikou ženy s lehkým mentálním postižením, která pobývá v azylovém domě pro matky s dětmi.This bachelor thesis focuses on the analysis of the career of a woman with mild mental disabilities who is a client of a reception centre for mothers with children. The theoretical part is dedicated to the needs and specificities of persons with mild mental disabilities. It describes a stay service of social prevention - a reception centre for mothers with children. The work also discusses the possibilities of school education of persons with mild mental retardation. The practical part deals with the case history of a woman with mild mental disabilities who is staying in a reception centre for mothers with children.
Keywords:
mental retardation; mild mental disabilities; refuge; refuge for mother with their children; school education of persons with mild mental retardation; azylové domy; azylové domy pro matky s dětmi; lehké mentální postižení; mentální retardace; školní vzdělávání osob s lehkým mentálním postižením
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76894