Original title:
Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Translated title:
Problems of child's admission to the nursery school
Authors:
Pavlečková, Jitka ; Koťátková, Soňa (advisor) ; Havlová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je věnována problematice vstupu dítěte do mateřské školy, následné adaptace dítěte do skupiny vrstevníků v prostředí mateřské školy. Zabývá se také problematikou adaptace a integrace dítěte se sluchovým postižením v běžné mateřské škole. Popisuje důležitost spolupráce a důvěry rodičů a učitelky v mateřské škole. Vyhodnocuje postoje a názory rodičů na vstup dítěte do mateřské školy. Díky pozorování učitelek bylo zjišťováno, jaké převažuje chování dětí v prvních šesti týdnech po vstupu do mateřské školy.The thesis pursues problems of child's admission to the nursery school, subsequent adaptation of a child to a group of their peers in the nursery school setting. It also deals with the problems of adaptation and integration of an aurally handicapped child in a standard nursery school. It describes the importance of cooperation and trust between parents and a nursery school teacher. The thesis evaluates parents' attitudes to the child's admission to the nursery school and their opinions of it. Thanks to the teachers' observation it was identified, what children's behaviour predominates in the first six weeks after entering the nursery school.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/105753