Název:
Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
Personal and social education in a constructivist-oriented teaching of mathematics at the 2nd level of primary school
Autoři:
Prikner, Milan ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění osobnostní a sociální výchovy ve vyučování matematiky a navrhnout výukové aktivity, které by propojení těchto oblastí ukázaly. Stěžejní částí práce jsou právě tyto vytvořené aktivity. Všechny byly vyzkoušeny v praxi a následně evaluovány.This thesis addresses the use and inclusion of cross-cutting theme of personal and social education in the constructivist-oriented mathematics teaching. The thesis has two main objectives, to describe the scope for personal and social education in mathematics teaching and to suggest learning activities that show interlinking of these regions. The main section is being created by these activities. All have been tested in practice and subsequently evaluated.
Klíčová slova:
konstruktivismus; matematika; sociální a osobnostní výchova; constructivism; mathematics; personal and social education