Název: Proměny v obsahu magisterského vzdělávání archivářů na vysokých školách knihovnicko-informačního zaměření v Severní Americe
Překlad názvu: Transformations of a curriculum in graduate archival education at Graduate Schools of Library and Information Science in North America
Autoři: Lichnovská, Marie ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Kalkus, Stanislav (oponent)
Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok: 2007
Jazyk: cze
Abstrakt: Novodobá role archiváře jako vysokoškolsky vzdělaného informačního specialisty vyvolává potřebu kvalitativních změn v obsahu vysokoškolského vzdělávání. Cílem rigorózní práce je přispět k identifikaci aktuálních vzdělávacích potřeb archivních specialistů v návaznosti na rozšiřování jejich profesních kompetencí. Po úvodním stručném vymezení pojmu "archivní věda" je pozornost věnována aspektům informační společnosti, které ovlivňují výkon archivního povolání a vzdělávání archivářů. Jádrem práce jsou případové studie tří severoamerických vysokých škol s odlišným přístupem k tvorbě obsahu magisterského studijního programu archivního studia. Důraz je kladen na přímé prameny reprezentující archivní studijní obory (osnovy, anotace, sylaby). Samostatná kapitola je věnována návrhu obsahu archivního oboru pro vysokou školu knihovnicko-informačního zaměření. Texty vybraných kapitol jsou doplněny výsledky zahraničních výzkumných projektů, jejichž předmětem byly změny ve vzdělávání archivních specialistů. V závěru jsou shrnuty a vyhodnoceny získané poznatky a jejich možný přínos pro české archivní vzdělávání.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/12224

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-458290


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Rigorózní práce
 Záznam vytvořen dne 2022-04-24, naposledy upraven 2022-04-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet