Název:
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Překlad názvu:
Motion Composition for children with Autistic Spectrum Disorder
Autoři:
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismemTopic: Motion Composition for children with Autistic Spectrum Disorder Objectives: The aim of this thesis has been to find out the degree of mastery for individual performance of Motion Composition performed by children with Autistic Spectrum Disorder. Methods: Observation method was supplemented with video-recording that was conducted monthly. This was used to determine the degree of self-reliance. Also, feedback from other individuals has been used. Results: Outcomes of this survey indicate that children with Autistic Spectrum Disorder (ASD) are able to individually perform Motion Composition. Some children need more time to perform perfectly, but they are able to memorize components of Motion Composition, arrange them in the correct order and after some rehearsal they are able to perform Motion Composition correctly. The level of performance for individual components is raised proportionally when children can see visual execution of each element and also hear its description. Evaluated results of a second scientific question, which was related to the level of performance difficulty of individual components of Motion Composition for children with ASD, have brought unanticipated results. We anticipated that isometric exercises would be the most difficult components of Motion Composition. According...
Klíčová slova:
narušená komunikace; narušená představivost; narušená socializace; organizace pomáhající lidem s autismem; pohybová skladba; porucha autistického spektra; rituální chování; Autistic Spectrum Disorder; disrupted communications; disrupted power of visualization; disturbed socialization; motion composition; organization(s) helping people with autism; ritual behavior