Název:
Práce v dětském kolektivu - Aktivity podporující rozvoj vztahů v dětské skupině
Překlad názvu:
Work in a children's team - Activities supporting the development of relationships in a children's group
Autoři:
Mikešová, Michaela ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této práce je dětská skupina, vztahy ve skupině a jejich rozvoj za pomoci pohybových aktivit, se zaměřením na afektivní kompe-tence. Dětská skupina je v práci omezena věkem dětí od tří do šesti let. Tento věk je v práci charakterizován. Uvedeny jsou zde oblasti rozvoje předškolního dítěte, které jsou rozděleny do podkapitol zabývajících se motorikou, psychosociálním, emočním a morálním vývojem. Věnuje se prostředí dítěte a působení z různých oblastí. Zmiňovány jsou také fak-tory, které vztahy mezi dětmi ovlivňují. Práce se dotýká vzdělávacích cílů včetně afektivních, vysvětluje pojmy hodnota a postoj. Následně vymezuje aktivity a hry v mateřské škole. Všechny kapitoly jsou oriento-vány na zvolené téma a souvislost s hrou a afektivními kompetencemi. Práce se vzávěru zaměřuje na samotnou realizaci her. Hry jsou zvole-ny záměrně a jejich cílem je podporovat rozvoj afektivních kompetencí a tím rozvoj vztahů v dětské skupině. V příloze jsou uvedeny hrací kar-ty, podle nichž je možné zvolené hry jednoduše realizovat. Klíčová slova pohybové aktivity, pohybové hry, afektivní kompetence, postoje, hod-noty, morální vývoj, vztahy v dětské skupiněThe topic of this bachelor thesis is a children's group, group relation-ships and their development with the help of physical activities, focusing on affective competencies. This thesis is about children's group limited by age from 3 to 6 years. This age is characterized in the thesis. Areas of development of a preschool child are presented here and they are divided into subchapters, where the thesis deals with motor skills, and psycho-social, emotional and moral development.It deals with the child's environment and activities from various areas. Factors that affect children's relationships are also mentioned. The bachelor thesis deals with educational goals, including affective ones, explains the concepts of value and attitude. Thereafter, it defines activities and games in kin-dergarten. Finally, the bachelor thesis focuses on implementation of the games. The games are chosen deliberately and their goal is to support the development ofaffective competencies and thus the development of relationships in the children's group. There are methodological cardsin the attachments, according to which the selected games can be easily implemented. Keywords Physical activities, Games, Affective competencies, Attitudes, Values, Moral development, Relationships in the children's group