Název:
Využití her ve výuce anglického jazyka na II. stupni základní školy
Překlad názvu:
The Use of Games in Teaching English at Upper Primary Level
Autoři:
Forestová, Mahulena ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Mikuláš, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis deals with the use of games in the Czech upper primary EFL classroom. In the theoretical part, the author attempts to categorise games in general, as well as at a pedagogical level and to characterise the methodology of using games in English language lessons at upper primary level. In the practical part, the author, through quantitative research, focuses on the real use of games by teachers of English at upper primary level, using surveys to find out whether games are used to teach at upper primary level, to what extent and for what purpose. Through the use of a survey addressed to pupils of upper primary schools, the author aims to find out whether there is a general interest in playing games during English lessons and whether games are seen as a meaningful tool for learning English. Qualitative research by means of interviews and observations aims to find out how demanding the preparation and implementation of games in English language teaching is and the extent to which participants, both pupils and teachers, perceive its meaningfulness. KEYWORDS Educational game, teaching English at upper primary school, didactic game, teenagers, young adolescentsTato diplomová práce se zabývá využitím her ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy. V teoretické části se autorka pokouší o typologii her v obecné rovině, i rovině pedagogické a o charakteristiku metodologie využívání her v hodinách anglického jazyka na druhém stupni. V praktické části se autorka, skrze metody kvantitativního výzkumu, zaměřuje na reálné použití her učiteli anglického jazyka na druhém stupni a pomocí dotazníků zjišťuje, zda se hry ve výuce anglického jazyka na druhém stupni využívají, do jaké míry a za jakým účelem. Dotazníkové šetření adresované žákům zjišťuje, zda je o hraní her při výuce anglického jazyka zájem a zda se na hru pohlíží jako na smysluplný didaktický nástroj. Kvalitativní výzkum pomocí pohovoru a pozorování má za cíl zjistit, jak je příprava a realizace her ve výuce anglického jazyka náročná a do jaké míry vnímají její smysluplnost účastníci, jak žáci tak i učitelé. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, výuka anglického jazyka na druhém stupni základní školy, adolescence
Klíčová slova:
druhý stupeň základní školy; hra; jazyková hra; výuka angličtiny; English teaching; games; language games; upper primary level