Název:
Lávka přes dálnici D1 v Bohumíně
Překlad názvu:
Pedestrian bridge across the highway D1 in Bohumín
Autoři:
Muroň, Vlastimil ; Puda, Vladimír (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Úkolem této diplomové práce je návrh a posouzení lávky pro pěší přes dálnici D1 v Bohumíně. Jsou vypracovány dvě varianty v podobě studie. Z nich je vybraná zavěšená konstrukce, která je podrobně vypracována. Konstrukce se nachází v půdorysném oblouku s poměrně malým poloměrem, proto je pro analýzu konstrukce vytvořen prutový model, který respektuje skutečnou geometrii konstrukce. Model taktéž zohledňuje fáze výstavby. Konstrukce je posouzena z hlediska mezního stavu použitelnosti a únosnosti dle současně platných norem. V rámci práce je taktéž provedena modální analýza a harmonická odezva konstrukce. Součásti je podrobná výkresová dokumentace.
The aim of final thesis is design and assessment of footbridge over highway D1 in Bohumín. The design is processed in two options. From these two options there is cable-stayed construction solved in greater detail. Because counstruction is in circular arch with small radius, it is necessary to contain real geometry to computational model. Model is created by beams and construction stages are included too. The construction is assessed for the ultimate and serviceability limit state according to valid standards. In the thesis is performed eigenvalue analysis and harmonic response of the construction. Detailed drawings are included too.
Klíčová slova:
fáze výstavby; harmonická odezva.; Lávka pro pěší; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; Midas Civil; modální analýza; předpjatý beton; zakřivená konstrukce; zavěšený most; cable-stayed bridge; construction stage; curved structure; eigenvalue analysis; Footbridge; harmonic response.; Midas Civil; prestressed concrete; service limit state; ultimate limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/203628