Original title:
Didaktické formy ve výchově ke zdraví
Translated title:
Didactic Forms in Health Education
Authors:
Bečková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (advisor) ; Kočí, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Didaktické formy ve výchově ke zdraví" je členěna na dvě části. Část teoretickou a praktickou. První část - teoretická se věnuje základní terminologii a pojmenování forem a metod výuky. Práce se krátce dotýká i historie výchovy ke zdraví. Druhá část je výzkum zaměřený konkrétně na to, jaké formy a metody výuky využívají ve vyučovacích hodinách učitelé, jak konkrétně je předmět vyučován z hlediska časové dotace na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě je zaměřen na bližší charakteristiku učitelů vyučujících tento předmět a jejich dosažené vzdělání a délku praxe. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktické formy, výchova ke zdraví, organizační formy, výukové metodyThe thesis entitled "Didactic forms in health education" is divided into two parts. Theoretical and research. The first part - theoretical is devoted to basic terminology and the naming of froms and methods of teaching. The work touches on the history of health education. The second part is research specifically on what forms and methods of teaching are used by teachers in lessons and how specifically the subject is taught in terms of time at the second grade of primary schools. Last but not least, it focuses on the closer characterisation of teachers teaching the subject and their educational attainment and length of experience. KEYWORDS Didactic forms, health education, organizational forms, teaching methods
Keywords:
Didactic forms; health education; organizational forms; teaching methods; teaching methodsDidactic forms; Didaktické formy; organizační formy; výchova ke zdraví; výukové metody
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/171070