Název:
Měření tělesné zdatnosti žáků ZŠ
Překlad názvu:
Measuring physical abilities of students the elementary school
Autoři:
Dyntar, Filip ; Nechlebová, Eva (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce bylo měření tělesné zdatnosti žáků 2. stupně vybrané základní školy v Hradci Králové. Ze získaných výsledků bylo zjišťováno, zda má věk a pohlaví vliv na výkony žáků. Dále byly výsledky porovnány a na základě statistické analýzy dat bylo utvořeno srovnání výkonů žáků 6. a 9. ročníků a také chlapců a dívek. Teoretická část se zaměřuje na témata zdravého životního stylu, pohybové aktivity, tělesné zdatnosti, pohybové schopnosti, fyziologická i psychologická specifika u dětí staršího školního věku. Praktická část řeší statistické zpracování dat a jejich vyhodnocování na základě výsledků ve vybraných motorických testech z testové baterie EUROFITTEST. Podle zjištěných výsledků a jejich porovnání dospěl autor k závěru, že u šesti z celkových osmi cviků dosahují žáci vyšších ročníků statisticky významných rozdílů oproti žákům nižších ročníků. Při porovnání průměrných výsledků žáků 6. a 9. tříd bylo zjištěno, že u sedmi cviků z osmi dosahují žáci 9. ročníků lepších výsledků než žáci 6. ročníků. Nakonec autor zjistil, že chlapci dosahují průměrně lepších výsledků v pěti testech z osmi. Dívky dosahují průměrně lepších výsledků v jednom testu z osmi. Ve dvou testech nedochází k rozdílům v průměrných výsledcích chlapců a dívek.The aim of this diploma thesis was to measure the physical fitness of pupils from selected elementary school in Hradec Králové. From the obtained results iw was determined whether age has an effect on pupils'performance. Futhermore, the results were compared and on the basis of statistical analysis of the data a comparison of performances of 6th and 9th grade pupils and also comparison of boys and girls. The theoretical part focuses on the topics of a healthy lifestyle, physical activity, physical fitness, physical abilities, physiological and psychological specifics in older school children. The empiric part deals with statistical data processing and their evaluation based on the results in selected physical tests from the test battery called EUROFITTEST. Based on the results and their comparison, I came to the conclusion that in six of the total eight exercises, older pupils achieve statistically significant differences compared to younger pupils. When comparing the average results of 6th and 9th grade pupils, I found that in seven out of eight tests, 9th grade pupils achieve better results than 6th grade pupils. In the end, I found that the boys performed better on average in five tests out of eight. Girls achieve better results on average in one test out of eight. There are no differences in...
Klíčová slova:
eurofittest; obratnost; pohybová aktivita; rychlost; síla; tělesná zdatnost; vytrvalost; zdraví; activity; dextirity; endurance; eurofittest; health; physical; physical fitness; speed; strength