Original title:
ČASOSBĚR
Translated title:
TIME-LAPSE
Authors:
Pufflerová, Jana ; Pfeiffer, Jan (advisor) ; Gajdošíková, Pavla (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje technice časosběru ve filmu, fotografii a výtvarném umění. Zabývá se časosběrem jako jedinečným způsobem, jak zachytit proces tvorby, změny prostředí, ale třeba i vlastní vzpomínky, životní situace atd. Dále také popisuje počátky a vývoj tohoto fenoménu v odvětví fotografie a filmové tvorby. Didaktické koncepce pro výuku výtvarné výchovy zahrnují práci s časosběrem formou fotografie a videa, malby a kresby, knižní tvorby a seznamují s významnými osobnostmi a přístupy v tomto odvětví. Praktická část, kterou je dokumentární film, zachycuje příběhy spolužáků ze střední školy po dobu osmi let. Klíčová slova: časosběr; časosběrný film; časosběrná fotografie; dokumentární film; deník; proces; záznam; výtvarná výchovaThe thesis is devoted to time-lapse technology in the field of film, photography, and art in general. It takes time-lapse as a unique way to capture the progress of work, changes in the environment, even our memories, situations in life, etc. The work also describes the beginnings and development of this phenomenon in photography and movie. A didactic concept for Art Education includes work with time-lapse in the form of photography and video, painting and drawing, bookmaking, and it introduces significant personalities and approaches from this field. The practical part, which is a documentary film shows stories of high school classmates within 8 years. Keywords: time-lapse; time-lapse movie; time-lapse photography; documentary film; diary; progress; record; art education
Keywords:
art education; diary; documentary film; progress; record; time-lapse; time-lapse movie; time-lapse photography; deník; dokumentární film; proces; výtvarná výchova; záznam; časosběr; časosběrná fotografie; časosběrný film
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/170688