Název:
Prožívání studijního stresu vysokoškolských studentů strojírenství a psychologie během pandemie COVID-19
Překlad názvu:
Stress between university students of engineering and psychology during the pandemic
Autoři:
Jůvová, Adéla ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na prožívání studijního stresu u vysokoškolských studentů strojírenství a psychologie během pandemie COVID-19. Teoretická část se nejprve zabývá problematikou stresu - jeho definicí, druhy stresu, stresory, projevy. Vyskytuje se tam i kapitola, jak prožívají studenti stres a emoce spojené v souvislosti s vysokoškolským studiem. Druhá část teoretické práce je věnována obecným informacím o pandemii, jakožto mimořádné krizové situaci, která v ČR vypukla na jaře 2020 a možným psychosociálním důsledkům spojeným s karanténou a izolací. Výzkum empirické části je obecně zaměřen na rozdíly v prožívání stresu z vysokoškolského studia během pandemie mezi dvěma rozdílnými skupinami - studenty psychologie a strojírenství. Design výzkumné metody je smíšený. Kvantitativní výzkum zkoumá hypotézy prostřednictvím dat, získaných z dotazníků s odpověďmi, zanesenými na Likertově škále. Data jsou vyhodnocena v programu STATISTICA 13. Kvalitativní výzkum hledá odpovědi na výzkumné otázky prostřednictvím vyhodnocení polostrukturovaných rozhovorů se třemi zástupci z každé sledované skupiny. Výsledky jsou nakonec porovnány a interpretovány v diskuzi. KLÍČOVÁ SLOVA stres, stres při studiu, vysokoškolští studenti, stres studentů, emoce studentů, pandemie, COVID-19, karanténaThe bachelor's thesis focuses on the experience of study stress in university students of engineering and psychology during the COVID-19 pandemic. The theoretical part first deals with the issue of stress - its definition, types, manifestations, stressors and the experience of stress and emotions in students in connection with university studies. The second part of the theoretical work is devoted to general information about the pandemic as an emergency crisis situation in the Czech Republic in the spring of 2020 and the possible psychosocial consequences associated with quarantine and isolation. The research of the empirical part is focused on the differences in the experience of stress from university studies during the pandemic between two different groups - students of psychology and engineering. The design of the research method is mixed. The quantitative research examines hypotheses through data obtained from questionnaires with answers recorded on a Likert scale. The data is evaluated in the STATISTICA 13 program. The qualitative research seeks answers to research questions by evaluating semi-structured interviews with three representatives from each study group. The results are finally compared and interpreted in the discussion. KEYWORDS stress, stress at college, college students, students...
Klíčová slova:
COVID-19; emoce studentů; karanténa; pandemie; stres; stres při studiu; stres studentů; vysokoškolští studenti; college students; COVID-19; pandemic; quarantine; stress; stress at college; students and emotions; students and stress