Název:
Výuka fyziky a tvořivost
Překlad názvu:
Education of Physics and Creativeness
Autoři:
HRUBÁ, Žaneta Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se snaží 1) vymezit pojem tvořivosti ve vzdělání, 2) analyzovat jej s ohledem na jeho potenciální využití ve výuce fyziky a 3) přinést praktické řešení použitelné ve třídě. Naše výsledky ukazují, že myšlenka využít tvořivé myšlení ve výuce je potenciálně užitečná. Závěrem práce předkládám příklady konkrétního řešení. Zahrnují: tvořivé myšlení při učení se Ohmovu zákonu, tvořivé myšlení při učení se Archimédovu zákonu a tvořivé myšlení při aplikování znalostí z geometrické optiky.This thesis has been an attempt to 1) delimit the concept of creativity in education, 2) analyze it with respect to its potential use in physics teaching, and 3) provide a practical solution that could be applicable in class. The results show that the idea of employing creative thinking in classes is potentially useful at best. Examples of a practical solution are offered at the end. They include: creative thinking in learning of Ohm{\crq}s law, creative thinking in learning of Archimedes{\crq} principle, and creative thinking in application of knowledge of geometric optics. Citace: HRUBÁ, Žaneta. Výuka fyziky a tvořivost. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6281