Název:
Žáci s odkladem povinné školní docházky v prvním ročníku základní školy
Překlad názvu:
Pupils with posponement of the first year of elementary school
Autoři:
Masejtková, Dagmar ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Téma žáci s odkladem školní docházky v prvním ročníku základní školy je velmi aktuální a celá diplomová práce je tedy věnována této problematice. V teoretické části jsou rozebírány základní pojmy a termíny, které popisují a charakterizují školní zralost a připravenost, odklad školní docházky, povinnou předškolní docházku v mateřských školách a přípravných ročníkách základních škol, práci učitele se žáky v přípravném ročníku a v posledním povinném předškolním ročníku mateřské školy. Praktická část rozebírá a analyzuje kvalitu přípravy žáků mateřských škol a přípravných tříd do prvního ročníku. Je zde sledován způsob a metody práce v jednotlivých výchovně- vzdělávacích činnostech. Pro získávání potřebných informací je využita práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor, analýza výsledků činnosti a praxe v mateřské škole i v přípravném ročníku. Cílem je zjistit a analyzovat připravenost žáků nastupujících do prvního ročníku, průběžné zvládání a celkové zvládnutí prvního ročníku v závislosti na pedagogickou podporu. Záměrem není stavět proti sobě mateřské školy a přípravné ročníky, ale poukázat na kvalitu přípravy žáků do prvních ročníků a případnou nutnost pedagogické podpory na počátku školní docházky. Pro získávání dat a informací z praxe je využito informací, které poskytla ZŠ a MŠ Praha 3,...The topic "Pupils with posponement of the first year of elementary school" is very topical and the whole diploma thesis is devoted to this issue. In the theoretical part, the basic concepts and terms describing school maturity and preparedness, postponement of school attendance, obligatory pre-school attendance in kindergartens and preparátory classes of elementary schools, teacher's work with pupils in the preparátory year and the last obligatory pre-school year of kindergarten are discussed. The practical part is devoted to comparing and analyzing the quality of preparation of pupils of kindergartens and preparatory classes for the first year. In this part methods of work in individual educational activities are observed. To obtain the neceséry informatik the work with professional literature, the observation, the interview, the analysis of results of work and practice in kindergarten and in preparátory year are used. The aim is to find out and analyze preparadness of pupils for the first year, managing the first in the elementary school. The intention is not to oppose kindergarten and preparátory classes, but to highlight the quality of pupil's preparation for the first years in the elementary school and pedagogic support during the first year in the school. The informatik provided by the...
Klíčová slova:
odklad školní docházky; povinné předškolní vzdělávání; první ročník základní školy; přípravný ročník základní školy; učivo; školní zralost a připravenostodklad školní docházkypřípravný ročník základní školypovinné předškolní vzděláváníprvní ročník základní školyučivoškolní zralost a připravenostodklad školní docházkypřípravný ročník základní školypovinné předškolní vzděláváníprvní ročník základní školyučivoškolní zralost a připravenost; compulsory pre-school education; elementary school; postponement of school attendance; preparatory year of; school maturity and readiness; the first year of elementary schoolcurriculum