Název:
Postoj rodičů a učitelů k domácím úkolům
Překlad názvu:
Parental and teacher's attitude to homework
Autoři:
Bárová, Jitka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem předkládané diplomové práce je prozkoumat postoj rodičů k domácím úkolům. Naopak zjistit názor učitelů, kteří jsou s touto problematikou v přímém kontaktu. Teoretická část ročníkové práce vymezuje pojem domácí úkol a domácí přípravu. Dále se zaměřuje na funkci, význam domácích úkolů, motivaci a hodnocení. Empirická část se věnuje rozhovorům s rodiči a učiteli. Informace od obou typů respondentů jsou získány formou rozhovoru. Rozhovor s rodiči směřoval k hlavní otázce: Jaký postoj mají rodiče k domácím úkolům svého dítěte? A rozhovor s učiteli směřoval k hlavní otázce: S jakým účelem zadávají učitelé domácí úkol? Vyhodnocení rozhovorů ukázalo, že domácí úkoly jsou ze strany rodičů a učitelů žádoucí. KLÍČOVÁ SLOVA domácí úkol, domácí příprava, komunikace učitelů s rodiči, vzájemná spolupráceMy thesis focuses to parental and teacher's attitude to homework. This work consists of two parts, theoretical and empirical part. Theoretical part contains the terms and definitions of homework. There are a lot of purposes of homework. Another aim is to discover positive and negative effects of homework. A key to success over homework are communication and motivation. The empirical part deals with interviews with parents and teachers. The interview with the parents focused on the main question: What is the attitude of the parents to their child's homework? And the interview with the teachers focused on the main question: What is a purpose of homework? As result came out that the parents agree with the idea of homework and for teachers the purpose of homework is to practise the lessons. KEYWORDS homework, home preparation, parent-teacher communication, family-school cooperation
Klíčová slova:
domácí příprava; domácí úkol; komunikace učitelů s rodiči; vzájemná spolupráce; family-school cooperation; home preparation; homework; parent-teacher communication