Original title:
Faktory ovlivňující využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku
Translated title:
Factors affecting the use of digital technologies by preschool children
Authors:
Jinochová, Klára ; Vaňková, Petra (advisor) ; Fialová, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání digitálních technologií dětmi předškolního věku. Pojednává o možnostech propojení digitálních technologií se vzděláváním a hrou. Dále také o faktorech, které děti mohou ovlivnit při jejich využívání. Bakalářská práce pomocí dotazníkového šetření zjišťuje, jaké je využití digitálních technologií pedagogy na vybrané mateřské škole. Dále také zjišťuje, jakým způsobem digitální technologie využívají děti ze stejné mateřské školy v domácím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Digitální technologie, předškolní věk, programovatelná zařízení, faktoryThis bachelor thesis deals with the use of digital technologies in preschool education. This study concerns the possibilities of connecting digital technologies with education and games. This work also discusses factors that influence children's use of digital technologies. Data gathered by questionnaires identify how teachers use digital technologies in the classroom and how the children from the same classroom use digital technologies in the home environment. KEYWORDS Digital technologies, preschool age, programmable devices, factors
Keywords:
Digital technologies; factors; preschool age; programmable devices; Digitální technologie; faktory; programovatelná zařízení; předškolní věk
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/152844