Název:
Slovní hodnocení na 1. stupni základní školy
Překlad názvu:
Verbal assessment at primary schools
Autoři:
Rosecká, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části se práce zabývá nejprve školním hodnocení, jeho propojením se vzdělávacími cíli a jeho funkcemi. Poté teoretická část představí druhy školního hodnocení, a také jeho metody a typy. Hlavní část teoretické části této práce se poté zabývá slovním hodnocením. Nejprve bude vymezen pojem slovní hodnocení. Poté práce představí druhy slovního hodnocení. Práce se poté zabývá tématem kritérií a jeho spojení se slovním hodnocením. Následující kapitola se zabývá diagnostikou a pozorováním před vypracování slovního hodnocení. Další kapitoly se věnují již samotnému vypracování slovního hodnocení. Nejprve se práce věnuje tomu, co má být obsahem slovního hodnocení a poté zásadami jeho psaní a formulacemi. Dále si představíme výhody a nevýhody této formy hodnocení. Poslední kapitola se věnuje slovnímu hodnocení u žáků se specifickými poruchami učení a chování. Cílem práce je zjistit, zda jsou naplňována doporučení a pravidla uváděná v literatuře jsou v praxi aplikována, případně jaké vznikají odchylky od těchto doporučení. Praktická část se zabývá analýzou slovních hodnocení, která jsou doplněna dotazníkem. Analýza slovních hodnocení zjišťuje, zda se učitelé při vypracování slovních hodnocení řídí odbornou literaturou, případně jaké jiné zdroje používají. Výzkumná část zjistila, že tato...In the theoretical part, the work first deals with school evaluation, its connection with educational goals and its functions. Then the theoretical part introduces the types of school evaluation, as well as its methods and types. The main part of the theoretical part of this work deals with verbal evaluation. First, the concept of verbal evaluation will be defined. Then the work introduces the types of verbal evaluation. The work then deals with the topic of criteria and its connection with verbal evaluation. The following chapter deals with diagnostics and observations before writing verbal evaluation. The next chapters are devoted to the very creation of verbal evaluation. First, the work deals with what should be the content of verbal evaluation and then the principles of its writing and formulations. Next, we will show the advantages and disadvantages of this form of evaluation. The last chapter deals with verbal assessment in students with specific learning and behavioral disorders. The aim of the work is to find out whether the recommendations are fulfilled and the rules stated in the literature are applied in practice, or what deviations from these recommendations arise. The practical part deals with the analysis of verbal evaluations, which are supplemented by a questionnaire. The analysis...
Klíčová slova:
primární škola; slovní hodnocení; učitel; školní hodnocení; žák; primary school; school evaluation; student; teacher; verbal assessment