Název:
Mateřské a základní školy v rámci jednoho právního subjektu a způsoby vzájemné spolupráce nejen při přechodu z jedné instituce do druhé
Překlad názvu:
Nursery a Primary schools within a one legal entity and ways of mutual cooperation, not only in the transition of children from the first institution to the second institution
Autoři:
Košátková, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Spolupráce mateřských a základních škol v rámci jednoho právního subjektu při přechodu dětí z jedné instituce do druhé Diplomová práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce instituce mateřské a základní školy v rámci jednoho právního subjektu. V teoretické části jsou vymezeny pojmy důležité pro pochopení práce. Těmi jsou předškolní a základní vzdělávání a jejich rámcové vzdělávací programy, definuje jejich společné cíle ve vzdělávání. Dále pedagogicko- psychologický pohled na připravenost dětí na základní školu a podmínky přijetí k povinné školní docházce, tedy zápisu do 1. tříd a vývojových specifik předškolního a mladšího školního věku. V empirické části, pomocí výzkumné metody dotazníku, odpovídá na výzkumné otázky, které zkoumají, jaké je vzájemné povědomí o Rámcových vzdělávacích programech předškolního a základního vzdělávání mezi učiteli předškolních tříd mateřských škol a 1. tříd škol základních, které jsou jedním sloučeným subjektem; a jaké kroky uskutečňují tyto dvě instituce v rámci spolupráce při přechodu dětí z mateřské do základní školy.Cooperation of kindergartens and primary schools within one legal entity in the transfer of children from one institution to another The diploma thesis deals with possibilities and forms of mutual cooperation of kindergarten and elementary school institutions within one legal subject. The theoretical part defines concepts important for understanding the work. These are pre-primary and primary education and their framework educational programs, defining their common objectives in education. Furthermore, a psychological and pedagogical view of the preparedness of children for primary school and the conditions of admission to compulsory school attendance, ie enrollment in the first class and developmental specifics of preschool and younger school age. In the empirical part, by means of the research method, the questionnaire answers the research questions, which investigate the mutual awareness of the FEP of pre-school and primary education among preschool classes of kindergartens and 1st classes of primary schools, which are one merged entity; and how these two institutions work together to move children from kindergarten to primary school.
Klíčová slova:
pedagogicko-psychologický vývoj dítěte; přechod dítěte na základní školu; Rámcový vzdělávací program; sloučený subjekt ZŠ a MŠ; školní zralost; Framework educational program; merged subject of elementary school and kindergarten; pedagogical and psychological development of a child; school maturity; transition of a child to primary school