Název:
Spolupráce mateřských a základních škol v rámci jednoho právního subjektu
Překlad názvu:
Cooperation between kindergarten and elementary school within one institution
Autoři:
Rysová, Jana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na spolupráci spojených základních a mateřských škol. V teoretické části popisuje a poukazuje na strategické dokumenty v oblasti vzdělávání - Bílá kniha, Strategie vzdělávací politiky do roku 2020 a Rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání. Je zde vysvětlen princip tvorby školních vzdělávacích programů, nastíněna oblast spolupráce ve vzdělávání, legislativní strategie spojených škol a zmíněna i oblast komunitního vzdělávání. Cílem práce bylo osvětlit spolupráci a komunikaci pedagogů základních a mateřských škol, nahlédnout do školních vzdělávacích programů vybraných spojených škol, hledat jejich vzájemnou propojenost, orientovat se ve spolupracujících tendencích při tvorbě a inovaci těchto programů a zjistit, jakým způsobem probíhá ve spojených školách spolupráce s obcí. Po prostudování odborné literatury byly v praktické části vytvořeny dotazníky pro učitele a zástupce obcí a kritéria pro hodnocení školních vzdělávacích programů. Potvrdily se hypotézy, že školy spolu komunikují v rámci společných aktivit, avšak nemají pravidelné porady a na tvorbě školních vzdělávacích programů nespolupracují. Také bylo potvrzeno, že ředitelé jsou zváni na jednání zastupitelstva, nikoli však vedoucí učitelky. Hypotéza ohledně propojenosti školních vzdělávacích...The diploma thesis focuses on cooperation of composite primary schools and pre-school centres. The theoretical part refers to strategic documents in the field of education - White Paper, Strategy for Education Policy of the Czech Republic untill 2020, Common European Framework of Reference. It explains the basis of creating school educational programmes. It also outlines the legislative strategy of composite primary school and kindergardens and the cooperation in the field of education in general and in the field of community-based education. The main aim of this thesis was to gain the insight into the cooperation and communication within the group of pedagogical staff in primary schools and pre-school centres, insight into given school educational programme,s and moreover to search the elements which denotes the close interconnection. These tendencies of cooperation are then the basis for forming and innovating the above mentioned programmes. The next aim was to discover the cooperation between schools and municipal authorities. In the practical part there was conducted a survey. The teachers and municipal authorities were given questionnaires. The evaluating criteria of school educational programmes were set before. The hypothesis, that the primary schools and pre-school centres communicate only...
Klíčová slova:
mateřská škola; rámcový vzdělávací program; spojené školy; spolupráce; základní škola; zřizovatelé škol; školní vzdělávací program; connected schools; cooperation; elementary School; Framework Education Program; Kindergarten; school education program; school founders