Název:
Syndrom vyhoření a kreativita u učitelů
Překlad názvu:
Burnout Syndrome and Creativity among Teachers
Autoři:
Krystlová, Sylvie ; Kolečková, Tereza (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce sleduje koncept syndromu vyhoření a kreativity a mapuje jejich vzájemnou souvislost v rámci výkonu učitelské profese. Literárně přehledová část se zabývá definicí syndromu vyhoření, jeho projevy, souvislostmi a jeho zasazením do kontextu učitelské praxe. Dále přibližuje koncept kreativity a proměnné s ním související, jeho vývoj, možnou operacionalizaci a především opět jeho aspekty týkající se vyučování. Následně práce shrnuje závěry výzkumů zaměřujících se na sledování vztahu obou hlavních konceptů. Navrhovaný výzkum má za cíl mapovat souvislost syndromu vyhoření a kreativity u učitelů prvního stupně základních škol při zařazení proměnné věku a let praxe učitele. Klíčová slova Syndrom vyhoření; kreativita; tvořivé myšlení; učitelé; vyučováníThe bachelor thesis follows the concept of burnout syndrome and creativity and monitors their interrelationship in the teaching profession. The literature overview deals with the definition of burnout syndrome, its manifestations, contextual characteristics and its placement in the context of teaching practice. Next it draws nearer the concept of creativity and variables related to it, its development, possible operationalization and especially its aspects related to teaching. Subsequently, the thesis summarizes the conclusions of research aimed at monitoring the relationship between the two main concepts. The proposed research aims to monitor the relationship between burnout syndrome and creativity among primary school teachers in the inclusion of the age variable and years of practice of the teacher. Keywords Burnout Syndrome; Creativity; Creative Thinking; Teachers; Teaching
Klíčová slova:
Syndrom vyhoření|kreativita|tvořivé myšlení|učitelé|vyučování; Burnout Syndrome|Creativity|Creative Thinking|Teachers|Teaching