Original title:
Andragogická podpora rozvoje profesní kariéry zaměstnanců
Translated title:
Andragogical support for the development of employees' professional careers
Authors:
Špicar, Vladimír ; Pavlov, Ivan (advisor) ; Paulovčáková, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] 1 ABSTRAKT Práce se obecně zabývá získáváním a udržením potřebných znalostí a dovedností pro práci v průmyslovém podniku s velkým stupněm automatizace pracovních operací. Pozornost je zaměřena zejména na problematiku vstupní úrovně získané ve škole a následně rozvoj v rámci celoživotního vzdělávání. Současně je zohledněna i problematika stanovení karierních cest a kompetenčních matic, z nichž potřeba vzdělávacích opatření vychází. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání dospělých, kvalifikace, andragogika, lidský kapitál, řízení lidských zdrojů, firemní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců.1 ABSTRACT The work deals in general with the acquisition and keeping of the necessary knowledge and skills needed for work in an industrial company with a high degree of automation of production operations. Attention is focused mainly on the issue of the entry level acquired at school and subsequently personnel development in lifelong learning. At the same time, the issue of determining career paths and competence matrices, on which the need for educational measures is based, is also taken into account. KEYWORDS Adult education, qualifications, andragogy, human capital, human resources management, corporate education, lifelong learning, employee development.
Keywords:
adult education; andragogy; corporate education; employee development; human capital; human resources management; lifelong learning; qualifications; andragogika; celoživotní vzdělávání; firemní vzdělávání; kvalifikace; lidský kapitál; rozvoj zaměstnanců; vzdělávání dospělých; řízení lidských zdrojů
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/147948