Název:
Wilson Harris a jeho mýtická vize v The Guyana Quartet
Překlad názvu:
Wilson Harris's Mythic Vision in The Guyana Quartet
Autoři:
Nguyen, Mai Chi ; Nováková, Soňa (vedoucí práce) ; Poncarová, Petra Johana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis engages with Wilson Harris's vision for the Caribbean in light of the processes of land settlement, appropriation, genocide and slave trafficking that have historically denied the region's population of human identity. Concerned primarily with Wilson Harris's first four published novels, Palace of the Peacock (1960), The Far Journey of Oudin (1961), The Whole Armour (1962), and The Secret Ladder (1963), which were then grouped together and republished as The Guyana Quartet (1985), the study of this quartet also focuses on Harris's critical essays, most notably "The Amerindian Legacy" (1990). Firstly, this thesis situates Wilson Harris within the context of postcolonial thought and Caribbean literature in the 20th century. Then, it focuses on the remnants of colonial conquest that appear continuously in Harris's four novels under the repeated motif of pursuit. By exploring the presence of Jungian thought in Harris's fictional writing and critical writing, as well as the immanent ontology of the Caribbean that underpins the author's vision, the thesis draws out Harris's response to the cycle of persecution that he believes to stagnate the Caribbean. Harris's mythopoetic revisioning of Caribbean identity in The Guyana Quartet proposes a form of rebirth that transforms the dialectic between...Tato práce se zabývá vizí Karibiku Wilsona Harrise ve světle procesů osídlování půdy, přivlastňování, genocidy a obchodování s otroky, které historicky upíraly lidskost místní populace. Práce se soustředí především na jeho první čtyři vydané romány - Palace of the Peacock (1960), The Far Journey of Oudin (1961), The Whole Armour (1962), a The Secret Ladder (1963), které byly později společně vydány jako The Guyana Quartet (1985) - přičemž současně také zohledňuje Harrisovy kritické eseje, zejména "The Amerindian Legacy" (1990). Tato diplomové práce začíná zasazením Wilsona Harrise do kontextu post- koloniálního myšlení a karibské literatury 20. století. Následně se zaměřuje na pozůstatky koloniálního dobývání, které se v uvedených čtyřech románech opakovaně objevují v podobě motivu pronásledování. Tato práce se snaží osvětlit Harrisovu reakci na cykly perzekuce, které jsou podle něj jednou příčinou stagnace Karibiku, skrze zkoumání přítomnosti jungiánského myšlení v Harrisově fikci a kritice, jakož i imanentní ontologie Karibiku tvořící základ jeho vize. Harrisova mytopoetická rekonceptualizace karibské identity v The Guyana Quartet navrhuje formu znovuzrození, která transformuje dialektiku mezi pronásledovatelem a pronásledovaným a současně překlenuje absenci historie v Karibiku. Předchozí...
Klíčová slova:
Wilson Harris|The Guyana Quartet|postkolonialismus|karibská literatura|mýtus; Wilson Harris|The Guyana Quartet|postcolonialism|Caribbean literature|myth