Název:
Hra typu nekonečný běh s dynamickou úpravou složitosti
Překlad názvu:
Hra typu nekonečný běh s dynamickou úpravou složitosti
Autoři:
Kočur, Jan ; Černý, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kolek, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Endless runner (ER) is a game genre where the player controls a constantly running character. The player's enjoyment is closely tied to the difficulty of the game, which makes it an interesting platform for dynamic difficulty adjustment (DDA). DDA is a way of balancing game's difficulty by the use of computer-aided adjusting methods. First, we have developed an endless runner type of game using Unity and utilizing client-server architecture. Second, we have implemented a DDA system using player modeling and genetic algorithms. We have tested the validity of our approach on live users. We were able to adjust the game difficulty to increase player enjoyment and reduce player death rates in levels. This approach can be used in a production environment to improve players' enjoyment of endless runner games.Hry typu nekonečný běh jsou podžánrem plošinových her, ve kterých hráč ovládá neustále běžící postavu. Hráčův požitek ze hry je úzce svázán s obtížností hry, což dělá žánr zajímavým pro dynamickou úpravu obtížnosti (DDA, dynamic difficulty adjustment). DDA je způsob úpravy obtížnosti s využitím počítačem řízených metod. V práci jsme nejdříve vytvořili hru typu nekonečný běh v Unity za využití client-server architektury. Poté jsme implementovali DDA systém, který modeluje hráčovy herní dovednosti a používá genetický algoritmus pro výběr herních úrovní. Úprava obtížnosti byla otestována na hráčích. DDA bylo schopno upravit obtížnost hry, zvýšit požitek hráčů ze hry a snížit počet jejich proher. Řešení může být použito v produkčním prostředí ke zvýšení požitku hráčů z her typu nekonečného běhu.
Klíčová slova:
game development|endless runner game|dynamic difficulty adjustment|Unity engine|difficulty; endless runner|dynamic difficulty adjustment|difficulty|Unity engine|game development