Original title:
Využití oční kamery v marketingovém výzkumu
Translated title:
The use of eye tracking in marketing research
Authors:
Smékal, Jan ; Vranka, Marek (advisor) ; Houdek, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje využití oční kamery v marketingovém výzkumu. Úvodní část je zaměřena na základy biologie oka, které jsou nezbytné pro porozumění principů sledování pohybu očí. Na to navazuje představení samotného procesu měření dráhy zraku, jeho historie a vývoje metod. Dále přibližuje použití oční kamery a její nejdůležitější parametry a seznamuje s příklady praktického využití sledování pohybu očí v nejrůznějších oblastech. Následně popisuje schopnosti a limity oční kamery, možnosti kombinace s dalšími výzkumnými metodami a v neposlední řadě obsahuje také praktickou ukázku možností analýzy a vizualizace naměřených dat. Poté na sledování pohybu očí nahlíží v kontextu marketingu a vizuálního vnímání a čtenáři zblízka představuje aplikaci oční kamery v různých oblastech marketingového výzkumu. Praktická část si klade za cíl přiblížit praktickou stránku eye- trackingu. Na konkrétním příkladu ukazuje, jak takový výzkum vypadá a co všechno obnáší. Od plánování designu experimentu až po analýzu a interpretaci dat. Výzkum zkoumá obecný fenomén vlivu směru pohledu modela na efektivitu reklamy. Jeho výsledky sice jasný vliv neprokázaly, přináší však zajímavou hypotézu, a také sadu doporučení pro další výzkum.This bachelor thesis deals with the use of the eye camera in marketing research. The introductory part focuses on the basics of eye physiology, which are necessary for understanding the principles of eye tracking. This is followed by an introduction to the process of measuring the path of vision, its history and the development of methods. It introduces the reader to the eye camera and its most important parameters and introduces him to examples of practical use of eye tracking in various areas. It also describes the capabilities and limitations of the eye camera, the possibilities of combination with other research methods and, last but not least, it also contains a practical demonstration of the possibilities of analysis and visualization of measured data. Then it looks at eye tracking in the context of marketing and visual perception and introduces the reader to the application of the eye camera in various areas of marketing research. The practical part aims to bring the reader closer to the practical side of eye-tracking. Through a specific example, it shows what such research looks like and what it entails. From experiment design planning to data analysis and interpretation. The research examines the general phenomenon of the influence of the direction of the model's view on the effectiveness...
Keywords:
Eye tracker; eye tracking; marketing research; visual perception; marketingový výzkum; Oční kamera; sledování pohybu očí; vizuální vnímání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/150214